Buletin informativ
Buletin informativ
în conformitate cu art. 5 alin. 2 din Legea 544/2001
- a) Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei comunei Scobinti
Constitutia Romaniei
Ordonanta de urgenta nr. 57/2019 – privind Codul administrativ
Legea 554/2004 privind contenciosul administrativ
Legea 51/2006-republicata privind serviciile comunitare de utilitati publice
Legea 53/2003 - Codul Muncii
Legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
Legea 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica
Ordonanta 27/2002 privind reglementarea activitaţii de soluţionare a petiţiilor
Legea 98/2016 privind achizitiile publice
Legea 227/2015 - Codul fiscal
Legea 207/2015 – Codul de procedura fiscala
Legea 61/1991-republicata, pentru sancţionarea faptelor de încalcare a unor norme de
convieţuire sociala, a ordinii si liniştii publice
Legea 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe
proprietate personala
Legea 18/1991-republicata, Legea fondului funciar
Legea 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si
celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997
Legea 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii si justiţiei, precum şi unele
măsuri adiacente
Legea nr. 119/1996, republicata, cu privire la actele de stare civila
H.G. nr. 64/2011, actualizata – pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitara a dispozitiilor in materie de stare civila
Legea 416/2001, modificata si completata, privind venitul minim garantat
Legea 448/2006-republicata privind protecţia si promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap
Legea 50/1991-republicata privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
Legea nr. 10/1995 – privind calitatea in constructii
Legea 38/2003-modificata si completata, privind transportul în regim de taxi si în regim de
Închiriere
OUG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, cu modificarile si completarile ulterioare
Legea 273/2006, actualizata, privind finantele publice locale
Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa, cu modificarile si completarile
ulterioare
Legea 16/1996- a Arhivelor Nationale
Legea 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea
demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si
sanctionarea coruptiei
Legea 60/1991- republicata, privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice
OG 28/2008, privind registrul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare
Legea asistentei sociale – nr. 292/2011
Legea 17/2000, republicata, privind asistenta sociala a persoanelor varstnice
Legea 272/2004, republicata, privind protectia si promovarea drepturilor copilului
Legea 61/1993, republicata, alocatia de stat pentru copii
Legea 277/2010, republicata, privind alocatia pentru sustinerea familiei
OUG 148/2005, actualizata, privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului
Hotarari ale Consiliului Local Scobinti
Hotarari ale Consiliului Local Scobinti
- b) Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al Primariei comunei Scobinti
- Organigrama institutiei
- Regulamentul de organizare si functionare
- Regulamentul de ordine interioara
- Codul etic si de integritate al functionarilor publici si al personalului contractual din cadrul Primariei comunei Scobinti
- c) Numele si prenumele persoanelor din conducerea Primariei comunei Scobinti si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor de interes public
Conducerea Primariei comunei Scobinti:
- Hriţcu Gheorghe- Primar
- Trofin Constantin- Viceprimar
- d-na Rusu Cristina– Secretarul comunei
Persoana responsabila cu difuzarea informatiilor de interes public:
- j. Sopcă Raluca
Tel/fax: 0232/720310
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- d) Coordonatele de contact
- Denumire: Comuna Scobinti
- Sediul: sat Fetesti, comuna Scobinti, judetul Iasi
- Telefon /Fax: 0232/720310
- E-mail: primaria_scobinti@yahoo.com
- Site : primariascobinti.ro
Programul de functionare:
De Luni pâna Vineri, între orele: 8:00 – 16:00
- e) Audiente
Program de audiente:
- Primar - d-l Hriţcu Gheorghe: zilnic
- Viceprimar - d-l Trofin Constantin: Miercuri, între orele:10:00-12:00
Vineri, între orele: 10:00 – 12:00
- Secretar - d-na Rusu Cristina : Marti, între orele:10:00-12:00
- f) Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil se pot consulta si la sediul institutiei
- g) Programele si strategiile proprii
STRATEGIA DE DEZVOLTARE DURABILĂ A COMUNEI SCOBINŢI pentru perioada 2014 – 2020
- h) Lista cuprinzand documentele de interes public
Informatiile de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public:
- Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei comuna Scobinti;
- Hotararile adoptate de Consiliul local al comunei Scobinti;
- Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare;programul de lucru cu publicul; programul de audiente;
- Anunturile privind concursurile organizate in cadrul Primariei comunei Scobinti;
- Numele si prenumele persoanelor din conducerea Primariei si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
- Coordonatele de contact ale Primariei comunei Scobinti respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de internet;
- Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
- Programele si strategiile proprii, alte documente publicate pe site-ul institutiei;
- Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.
- i) Lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii
- Hotărâri cu adoptate de Consiliului Local al comunei Scobinti;
- Dispoziţiile cu caracter normativ emise de primarul comunei Scobinti;
- Componenţa nominală a Consiliului Local al comunei Scobinti, inclusiv apartenenţa politică;
- Raport periodic de activitate al primarului comunei Scobinti privind starea economică şi socială a comunei, precum şi informări asupra modului de aducere la îndeplinire a hotărârilor Consiliului Local;
- Rapoartele anuale de activitate întocmite de către consilierii locali, precum şi de viceprimar;
- Informatii privind activitatea cultural-sportiva desfasurata pe teritoriul comunei;
- Ofertele de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilanul comunei Scobinti;
- Lista actelor normative potrivit cărora primarul poate constata contravenţii şi aplica sancţiuni;
- Lista împuterniciţilor primarului, care pot constata contravenţii şi aplica sancţiuni în domenii de activitate;
- Propuneri de la cetăţeni;
- Acorduri;
- Adeverinte;
- Contracte de concesiune, inchiriere;
- Lista cu beneficiarii Legii 15/2003;
- Planurile urbanistice generale, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice de detaliu, planurile urbanistice zonale, planurile de situaţie şi amplasamentele cu mobilier stradal şi construcţii provizorii;
- Lista certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire eliberate;
- Situaţia statistică privind activitatea de stare civilă: numărul naşterilor, căsătoriilor, deceselor şi alte asemenea;
- Evidenţa dosarelor de: tutelă, curatelă, asistenţa bolnavilor psihici, asistenţa socială a persoanelor
vârstnice;
- Activităţile şi locurile în care se poate presta munca în folosul comunitatii;
- Dosarele achizitiilor publicede bunuri, servicii şi lucrări, exclusiv documentele care contin informatii clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala, potrivit legii. Rapoartele privind contractele de achizitii publice atribuite;
- Informatii privind modul de solutionare a petitiilor inregistrate in cadrul Primariei comunei Scobinti;
- Informatii privind lucrarile tehnico-edilitare executate pe raza comunei Scobinti;
- Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante;
- Informaţii privind nivelul impozitelor şi taxelor locale stabilite conform hotărârilor Consiliului local, modul de calcul al acestora, contribuabilii care beneficiază de facilităţi fiscale, procedura de acordare a facilitatilor fiscal, precum şi informaţiile care privesc aplicarea altor dispoziţii ale Codului fiscal, privind impozitele şi taxele locale;
- Bugetul local, bilantul contabil, contul de executie al veniturilor bugetare, contul de executie al cheltuielilor bugetare;
- Situatia cu plati zilnice;
- Darea de sama contabila anuala;
- Lista cu autorizaţiile de functionare eliberate pentru persoane fizice şi asociaţii familiale;
- Lista cu persoanele juridice care au obţinut „Acordul unic de funcţionare”;
- Lista cu taximetriştii care au obţinut autorizaţiile specifice acestei activităţi;
- Lista cu producătorii care au obţinut certificate de producător;
- Publicatiile de vanzare pentru bunuri mobile si imobile, transmise de catre executorii judecatoresti;
- Informaţii despre programele cu finanţare externă;
- Relaţii de colaborare sau parteneriat cu autorităţi publice din ţară şi străinătate;
- Informaţii privind înfrăţirea cu alte comunităţi din strainatate;
- Lista beneficiarilor venitului minim garantat;
- Lista beneficiari ajutoare de urgenta;
- Evidenta dosarelor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si a beneficiarilor de indemnizatie lunara;
- Evidenta dosarelor de alocatie de sustinere si a beneficiarilor de ajutor pentru incalzirea locuintei;
- Lista beneficiarilor de prestatii sociale;
- Raport activitate Legea 544/2001 - privind liberul acces la informatiile de interes public;
- Raport activitate Lg.52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publica.
- j) Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice în situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate- sunt prevazute in art. 21 si 22 din Legea nr. 544/ 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, si anume:
- reclamatia administrativa - se depune la conducatorul institutiei, in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta de catre persoana lezata
- plângerea la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut de art. 7 din Legea nr. 544/2001
Responsabil Lg. 544/2001
c.j. Sopcă Raluca